About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Monday, August 29, 2011

Kenangan Sepanjang Jalan....

Assalamualaikum....

Blog, aku baru je lepas jenjalan kat blog2 yang aku follow... so adalah aku terbaca tentang kisah-kisah yang mereka bukukan kat blog.... pasal detik perkenalan dan pertemuan penulis dan pasangan... so aku rasa aku pun nk cuba benda yang sama... setelah hampir 8 tahun usia perkenalan aku dan Abhi aku rasa mungkin dengan menulis di sini akan ada "tempat rujukan" untuk aku dan Abhi di masa depan... Mana tahu... kita kan hidup dengan syarat akan mati... hehehe so anggaplah ini sebagai persediaan aku untuk meninggalkan jejak... manalah tahu satu hari nanti masa aku dah tak ada Abhi terlupa tentang kisah ni..... atau mungkin juga sebagai laporan untuk (yealah mana tahu...) kalau ada rezeki ...untuk generasi kami nanti... Insya'ALLAH


Aku berkenalan dengan Abhi......


Aku masa tu memang dah ada kerja yang tetap, cuma kerana uncle2 buka kedai di satu daerah yang sama dengan tempat kerja aku (dan memang tempat kerja Abhi juga.....) so aku buat part time jadi cashier. Bukan aku sorang je yang kerja kat situ... cousin aku A.t pun kerja sama kat situ kadang-kadang adik-adik aku pun duk kerja kat situ... hehehe tak de orang luar pun memang kami kira sefamily je kat situ.....


Nak dijadikan cerita satu hari tu datang la sorang mamat comel ni kat kedai tu beli 100plus. Masa tu memang aku kerja tapi lepas loading air aku duk lepak kat kaunter ngan A.t saja berehat2... Memang peel si A.t suka sangat melayan customer... tak kira sapa datang kalau dia yang keje memang 1st class punya layanan... hehehee....
Masa mamat comel tu nak bayar... dia kena interview... sapa lagi kalau bukan by A.t ... hahahah memacam dia tanya dan jawap... aku jadi batu perhiasan jer kat sebelah A.t memang aku tak brape berminat nak borak2 ngan customer ni hehehehe sebab masa tu keje aku pun memang melayan customer....... dan bila dah borak-borak mamat ni pun mintak diri.... tak sampai 5 mnt dia patah balik.... minta no phone... Aku yang tak ada kena mengena dalam cita tu sound ngan A.t
"kau jangan bagi no &^$%#*% (nama gantian aku...)"
tapi disebabkan member terlebih ramah dan atas request mamat tu A.t bagi gak no aku.... masa tu no aku... 0123818614.... (no phone yang aku tak akan lupa sampai bebila...)
aku pasrah je la... yealah dia tu mesti macam nak jg hati je masa mintak no phone aku tu... confirm dia tak akan call punya hahahaa....

nak di jadikan cerita...tengahari tu aku dapat satu call....

Dia : Assalamualaikum...
Aku : W'salam
Dia : Awak... saya yang tadi... yang borak dengan kawan awak tadi...
Aku : ??!!.... (confius.... nape call aku plak.. ni mesti kes tak dpt contact A.t)
Dia : Hello...
Aku : Hello... awak nak cakap dengan A.t ker? jap yea...
Dia : Eh... tak lah saya nak cakap dengan awak...
Aku : Hah?...????!!!!! (Lagilah aku confius...)
Dia : Awak dah makan lum?...saya nak ajak awak makan nak tak?... flt saya lambat lah...
Aku : (alamak ni yang aku lemah nie....) eeerrrr....saya dah makan da tadi hehehe.. len kali la yea...
Dia : oh yea ke... ok... awak kalau saya call awak lagi boleh tak?
Aku : hhhmmm Boleh..... (w'pun separuh hati je yang kata boleh tu...hahahah)
Dia : Oklah... bye...

(Itu antara apa yang masih ada dalam ingatan aku saat pertama kali aku berbual dengan Dia... insan yang membawa 1001 perubahan kepada aku.. hidup aku.. sejarah aku... impian aku.. harapan aku... )

Orang pertama yang aku kongsi kisah Dia call ialah adik5 yang kebetulan ada dengan aku masa tu...

Aku : Dik... Kau tau tak budak yang borak ngan A.t td call %$#$#%^(ganti nama aku la)
Adik5 : Ok la tu dia kata apa?
Aku : hehehee.... ajak makan...
Adik5 : dah tu?... g tak?
Aku : isshhkk.... tak nak lah budak lagi.... (heheheh ayat tu kalau ditanya semua orang akan ingat.... aku memang selalu kata dia "budak" kerana jarak usia aku dan dia...3 tahun hahahaaa....)

Sejak tu... kami tukar no phone... sms & call... aku kenalkan dia dengan adik4.. sebab tu lah kenapa adik4 agak rapat dengan dia.... aku keluar dengan dia banyak kali tapi ditemani kawan2 serumah aku dan serumah dia jugak... first time kami keluar... gi main bowling... pas tu g berkelah.... dan kami semakin rapat... (masa tu memang aku dah single the mingle...) aku kalau keluar berdua pun masa aku tengah keje,...
Dia sanggup datang ke tempat keje semata-mata nak jumpa aku..(Chewwahhh...)
Jumpa kat Burger King Level 3....
Masa tu aku tengah keje...(bukan kedai tapi keje tetap aku la...)
Dia terkejut bila dapat tahu aku bukan je keje kedai tp ada keje lain gak... hahaha... comel la dia tu hahaha....
Aku ingat lagi ada satu hari tu... Dia datang dan jumpa aku...

Dia : Awak tengok nie... (tunjuk kening dia yang ada bekas memerah luka kecik...)
AKu : Kenapa tu?
Dia : hhmmm ingat kat awak punya pasal lah.... saya terlangar kapal....
Aku : hahahha (dalam hati hanya ALLAH yang tahu setinggi langit aku melompat masa tu....)
Dia : eh betul lah awak ingat saya tipu ker? asyik ingat kat awak kapal pun saya langgar...
Aku : iyalah tu...
Dia : betul.... dah la masa tu ramai orang tengok.... saya sampai terduduk tau... sakit punya pasal...
Aku : ala siannya awak.....

First time keluar dating kat luar... dia belanja aku makan... dekat mana?... kat Nelli's .... candle light dinner kot... hahahaaa...
Dari situ kami reka masa depan kami.... susah senang semua kami lalui bersama...kami jatuh kami bangun bersama... jatuh lagi bangun semula... semua kami lalui bersama.... BERSAMA....
Kami betul2 declare couple tanpa ada ayat perasmian... semua berjalan dengan sendiri... Sebulan lepas couple dia datang jumpa parent aku.... Sebulan lepas tu aku pulak di kenalkan dengan family dia... ( tarikh first aku jumpa parent dia... 4 june) tapi aku jumpa pakej semua sekali... hahaha..... kemuadian kami merancang... Bertunang setahun dan Nikah ... semua berjalan lancar dan senang tanpa ada halangan dari mana-mana pihak...... Sekarang dah kira2 8 tahun sejak aku kenali dia....
Dan sekarang aku masih dalam proses untuk kenal dia... coz bila hidup berumah tangga ... setiap hari adalah hari baru... baik untuk dia mahupun untuk aku......
Tapi apa yang pasti... Sayang Kasih Cinta & Setia aku bertambah untuk dia setiap hari.... tak pernah dalam sehari aku tak terfikirkan dia..... Dia adalah satu-satunya insan yang punya saham paling besar dalam hidup dan nyawa aku....
Well aku bukan tak pernah berkawan dengan lelaki.. pernah.. memang ada agak ramai jugak yang usha... dan ada yang berteman tapi mesra dengan aku, cuma yang sebelum nie... ada saja halangannya....
S6!0/ : Family dia tak pernah tahu pasal aku... dan dia pun tak pernah nak kenalkan aku dgn familynya..... akhir cite... aku makan hati dan senyap...
S.@ : Semua kenal dan aku ingat dia lah orangnya... tp Ayah tak bg respon... dia nak jumpa @ call Ayah... tapi mungkin masa tu pada Ayah belum masanya aku serius dgn somebody... hahaha.... kisahnya.. tp masa Abhi first time cakap nak datang jumpa senang je Ayah setuju... siap suruh Mak masak lagi.... (dia tegur mak masa dtg rumah : Mak Cik meniaga ker? banyak masak...) hahahaha... tak boleh blah... dah terang-terang kami adik beradik ramai.. mestilah kena masak banyak... dah la Mak masak Udang gulai... hehehe tapi member tak makan udang hahahaa.... memacam kenangan...

Sekarang kalau aku ingat balik semua kenangan aku nie... aku rasa sayu jer... harapan aku tak akan ada kenangan terindah lebih dari yang ada ni untuk aku simpan... Aku Abhi.... memang ada banyak lagi kenangan... WEC 1250 .... saksi kisah kami.... kemudian BHG 2408 ... bukti cinta kami.... apa lagi?... banyak sebenarnya....

YA ALLAH peliharakanlah hubungan ini... jangan diganggu kebahagiaan kami... jangan lunturkan kasih sayang antara kami... jangan ada insan lain yang boleh merampas hak kami... DuniaMU pinjamananMU... izinkan aku dan dia selamanya.. hingga saat dijemput menemuiMU... izinkan aku HANYA dengan dia... KAA & RR.... abadi....

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...