About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Monday, August 15, 2011

New Are Ku...


Alhamdulillah.....
Hari ni setelah bercuti lama aku kembali lagi ke arena ini... arena yang menuntut aku mempertaruhkan segala yang aku ada... well Blog, selama bercuti nie aku dapat peluang mengenali diri aku sendiri.... Aku akui hikmah setiap sesuatu kejadian itu memang ada, walaupun aku belum temui tapi sedikit sebanyak, aku dapat rasa aku semakin kuat, semakin mampu menilai harga diriku sendiri....

Sampai satu masa hati aku benar-benar redha dengan ketentuan Ilahi... redha dengan apa yang terjadi. Malah aku mampu dengan ikhlas memaafkan insan-insan yang pada mulanya aku tetapkan "salah" pada mereka.
"Bila kita mengharap pada manusia, kita memang akan selalu merasa kecewa, tapi bila kita sandarkan harapan pada ALLAH... Insya'ALLAH kita tak akan kecewa.."

Aku hanya ingin jadi manusia lebih baik. Kalau itu yang mampu aku beri untuk waktu-waktu yang mungkin hampir terakhir ini... Aku berserah pada ALLAH untuk menentukan jalan hidupku... Aku pasrah pada ketentuan yang dah di buat untuk aku... biarpun ketentuan itu kurasakan tidak adil, moga dengan rezeki ALLAH di dunia ini aku merasa tak adil diperlakukan begitu tapi mana tahu nanti di hari penghabisan aku diberi ganjaran berkat kesabaran aku. amin...





No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...