About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Thursday, August 25, 2011

Tercari-cari arah Hatiku....


"Dan sepenuhnya urusanku ini, ku serah pasrahkan bulat-bulat kepada ALLAH, sebab ia Maha Memperhatikan semua urusan hambaNYA " surah Al mukmin ayat 44

Semalam yang indah aku tinggalkan dengan sebal di hati... kalaulah aku mampu sebahagia itu selamanya.... Siapalah aku untuk meminta dan terus meminta sedang apa yang aku beri tak pernah cukup........
Hari ku pagi ini dimulakan dengan "rasa" ini.... sungguh aku pasrah.... di hati aku ada detak irama tak enak (sejak lewat petang semalam sebenarnya...) kenapa?... Hanya ALLAH yang Maha Mengetahui... segala sesuatu... Harapan aku ini hanya sebagian dari proses pemulihan untuk kearah lebih baik... Insya'ALLAH... (masih meminta !!)
Dan aku pilih lagu ini untuk menghiasi blog aku... sungguh aku rasa semakin tak suka lagu nie tapi.... macam post aku sebelum nie... aku pasrah jerk... Alamak....sure kalau dari sebelum subuh aku begini... sesudah subuh?.... ALLAH HU AKHBAR!!.... Bantulah aku YA ALLAH.....
Aku di saat ini.... masih tercari-cari arah hatiku sendiri... kemana nak aku tujukan hati ini.... Aku masih lagi melepaskan keluhan... bukan mengeluh dengan nasib yang menimpa... cuma.... sekadar mengumpul semangat untuk lebih kuat... demi untuk terus hidup..... Series..... Aku tak suka apa yang hati aku sedang lalui sekarang..... Aku sering berdoa agar perasaan begini tak lagi aku rasakan... tapi nampaknya bagai ada yang ingin di tunjukan oleh Yang Maha Esa.... Apa?... Aku hanya mampu menunggu....
semoga sesuatu yang amat baik akan diberi.......
Dari apa yang aku lihat... argggghhhh aku tak tahu..... entah memang sekarang aku tak mampu nak berkata apa-apa tak tahu nak percaya kata hati yang mana.......
sebab tu lah kenapa..... aku sering ucap seepotong ayat dari ayat Al Mukmin tu... aku serahkan semuanya pada ILAHI..... Kerana hanya ALLAH yang tahu apa yang terbaik untuk aku... untuk semua hambaNYA.....
Okaylah blog dah sampai masa aku untuk stop.... nanti kalau ada lagi yang terbuku aku akan tambah once sampai office... hehehhe.....

Annyo.... Aku dah tue sangat kot... ataupun masa aku "kembali" semakin hampir maka aku tak tentu rasa?... ALLAH lebih Mengetahui.... "ingatkan aku YA ALLAH andai hampir masa itu....aku ingin lebih bersedia..."



No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...