About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Friday, September 9, 2011

Padamu Ku Bersujud...

Assalamualaikum...
Blog..


Setelah berhari-hari menghabiskan masa bercuti... Melepaskan kerinduan untuk bersama yang tersayang, kini aku kembali ke arena nie... bakal melihat kembali ruang-ruang sepi yang menanti selama aku bercuti... Rumah yang penuh catatan duka sepanjang Ramadhan dulu kini kembali aku huni... arrrggghhh... betapa sukarnya menjenguk ke dalam bilik komputer tempat semuanya bermula... betapa sayu hati melihat ke bilik hujung tempat aku melepas perasaan... dan rasanya seperti tak mampu melangkah ke bilik depan... disana ada segala-galanya... janji dan sumpah, mungkir dan khianat... semuanya.... Aku pernah bahagia di sini... dan sebagai sejarah aku pernah kecewa di sini juga....


Aku tahu aku hanya manusia yang sering lupa diri...


Aku sering mencari di mana salah semua yang berlaku, sedangkan sepatutnya aku mengambil apa yang berlaku sebagai sempadan untuk mengenal ALLAH... (itu pesan Ustaz FK).


Apa yang teringin aku lakukan sekarang adalah keluarkan hati dari dada nie... kemudian rendam dengan cloroc pas tu cuci bersih2 sampai tak ada lagi kekotoran yang tinggal...


Aku tersentuh sangat masa tonton Halaqah sentuhan qalbu lalu... bukan isunya yang buat aku sedih tapi masa muhasabah diri tu... Bila dalam doanya disebut


"Ya ALLAH aku ampunkan dia yang berbuat salah padaku.... Muliakanlah dia Ya ALLAH...Aku cintakan dia.... "


Menitik juga air mataku...


Dan aku tak tahu sekiranya mampu untuk aku berdoa begitu. Aku tahu aku mesti ikhlas cuma kadang aku terpandang sesuatu yang membuat aku rasa sakit. Dan saat itu aku lupa tentang kemaafan yang ku berikan sebelumnya... Berdosakah aku?..


Ikut hati ingin sekali aku ke pondok2 pengajian... yang boleh aku belajar pengisian jiwa. untuk lebih kuat dan kental. untuk melupakan segala permasalahan dunia. dan lebih dekat dengan PenciptaKU.


Dan lagu ini aku ulang dan ulang.... Aku yang sering melupakan DIA yang sentiasa ada untukku.. Ampuniku Ya ALLAH......

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...