About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Tuesday, August 2, 2011

...dan Demi ALLAH.... (part2)

Assalamualaikum,





Demi ALLAH apa yang aku nak kongsikan hari ni blog merupakan sesuatu yang sangat sukar untuk aku karang, tapi kerana nak melepaskan rasa dan menjadikan blog ini sebagai saksi setiap perkataan aku maka aku karang jugak walaupun dengan ayat yang berbelit-belit... hehehe... i like...






Blog tau tak hari nie aku lebih kuat... berbanding semalam, aku rasa hari ni hati aku dapat berkat ILAHI sabar dan redha... itu yang aku akan buat dan akan terus buat... Biarlah apa orang nak kata yang penting hanya aku tahu dan faham tentang diri dan hatiku sendiri... Tipulah kalau aku katakan aku tak lagi pening memikirkannya, tapi Demi ALLAH aku redhakan semuanya, semoga ALLAH akan tambahkan kekuatan pada aku.... Maaf kerana insya'ALLAH... aku tak akan mengizinkan sesiapa untuk membaca hati aku, hati aku biarlah aku saja yang menjaganya dari sekarang dan mula dari saat ini aku nak jadi insan baru... manusia yang lebih kuat, berani, jujur, dan lebih yakin akan kuasa ILAHI,




Dengan nama ALLAH aku tak akan halalkan segala kepayahan aku selama ini melainkan setelah aku berpuas hati dengan apa yang aku terima titik! Maka dengan ini blog, aku harap sangat... semua akan senyum dan redha macam aku jugak... Abhi mampu senyum dan redha jugak dengan aku... tindakan aku... fahaman aku... semua tentang aku... aku simpan kat sini harapan aku walaupun aku tahu jarang2 ada yang buka dan baca post aku heheheee.... Aku tak mahu jadi manusia zalim... walaupun aku dizalimi... well kita tak tahu apa akan jadi esok... TAK TAHU... so aku akan buat apa yang patut aku buat... selebihnya biarlah DIA yang tentukan... Buat insan yang selalu baca post2 aku kat sini... sorry dear, no more sms plss... akan tiba hari akan ada saksi semua yang jadi nie akan di hebahkan tapi bukan sekarang... jadi doakan yang baik-baik untuk semua yang ada ok..... jgn duga yang bukan2 pulak dan tak perlu tanya dengan yang lain tau.... hehehee... lawak-lawak, siapa menyangka siapa menduga...?.. hahahaaaa... menyesal? aku tak pernah menyesal kalau kerana ini aku tak pernah menyesal aku kira semua dah aku lakukan dan lalui tapi seandainya semua tu ????!!!!.... hhhhmmmm .. aku pasrah, Demi ALLAH aku redha apa yang ada dalam hati aku sekarang...






Well blog, ada yang aku tengok, ujian besar untuk dapat imbuhan besar... benarkah? aku yakin dengan kuasa ALLAH akan ada kebaikan datang untuk aku insya'ALLAH.... bagus juga kalau ada imbuhan besar kan... rezeki dari ALLAH sapa tahu.... heheheee... harap kalau ada "rezeki" tu akan aku jadikan hak aku... hahahaaaa....






Aku ada tulis azimat untuk aku sendiri.. dok dalam buku study, bila tetiba aku teringat akan permasalahan ni, aku akan baca kuat-kuat azimat tu, aku perlu buat macam tu, coz aku hanya ada 7 hari untuk study coz 9hb aku ada interview, aku nak lulus interview tu, itu azam aku sekarang... (tu pun kalau layak lah kan...) kih kih kih... tapi kawan comel aku kata aku boleh buat... yes.... cik Gadisku Sayang... saya akan cuba buat yang terbaik... dapat nanti kita blanja awak yea.. walaupun hati tengah gerhana kan ahahahaaaa....






Blog, banyak yang aku tulis nie, tapi member comel aku cakap, tak satu pun orang faham... tak pe janji aku faham... ok blog annyo...




p/s : nun jauh disudut hatiku ada bisikan mengatakan ini sekadar "flash from camera"... seperti ujian-ujian sebelum nie, ia akan berakhir. tapi entahlah.. tak relakan yang indah dalam hatinya..

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...