About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Wednesday, May 2, 2012

Masih Lekat dan Melekat?

Assalamualaikum....

Hish!... susah sungguh, memang tahap gam UHU nih... makin nak di buang makin lekat... makin nak di jauh makin dekat....
Adoi!..
Mengalah pada sesuatu yang tak munasabah. Malas PK pasal yang tak mendatangkan faedah. Well aku tahu aku mungkin tak mampu buang kamu secara tiba-tiba ok... so tak apa aku akan bagi masa... Biar teman baik ku yang bernama masa itu buang kamu jauh-jauh.... huuiiii.... apa yang aku tahu aku pun tak bisa buat TAK peduli kerana... aarrggghhh!!!?? Kerana aku juga turut sama GILA!! hahahaha... betul tu aku pun gila sama macam kamu!... Tolong r... Berhenti di sini... STOP.
Dah letih la aku ni... kamu tak letih ker?.. Lari dari realiti... sembunyi dari reaksi... Sungguh kata kamu
"Tak salah kalau kite cuba berlari kan.. selagi ada orang sudi bersama kite... Tak ada paksaan dalam diri kita, ok kan..."
Tak Ok!!... Kerana kita akan berlari dari tsunami... Mana sempat nak sembunyi... Air datang dari semua sudut... dan ganasnya ombak itu akan sedut kita ke tengah lautan belerang yang akan membakar kita jadi arang!! (Aku suka ayat ni... jap baca lagi sekali....Kerana kita akan berlari dari tsunami... Mana sempat nak sembunyi... Air datang dari semua sudut... dan ganasnya ombak itu akan sedut kita ke tengah lautan belerang yang akan membakar kita jadi arang!!... wah memang aku suka...) - perasan sendiri...
Semestinya setiap apa yang berlaku tu punya hikmah dan alasan tersendiri... Aku tahu dan sedar kamu juga begitu. Terima kasih kerana buat aku tersenyum!.. aku tak akan lupa itu. itu ayat aku paling ikhlas untuk kamu. aku rasa lagu ni sesuai untuk kamu...
"Aku maafkan kamu... tak perlu kita bertemu cukup kau tahu... yang aku maafkan kamu... Tolong teruskan hidup jangan sebut namaku..."
'Apa relevannya lagu tu?.. aku tak tahu... yang aku tahu... ia relevan dengan aku' - pulak!!

*****

Kisah lain plak ...
Semalam masa jalan2 kt Tesco terserempak ngan member serumah dan se"company" Abhi dulu, well memang dah lama kami tak jumpa... Anak dia pun dah besar dah... dah pandai bercakap. Seronok gila aku menyakat dia... ambik barang2 dia, dan buat dia marah... semua barang dia claim dia punya!!... aduh!.. teruja jiwa dan raga tatkala melayan karenahnya. Sebelum tu bertemu dulu ngan "permata jiwaku"... 2 jam duk berkepit. memang buat aku rasa indah dan bahagia. Kali ni dia tambah cantik, indah jer memandang, ditambah dengan manja dan keletahnya buat aku teringin punya anak sendiri. Tapi kerana belum sampai rezeki tu aku pasrah... aku berserah... dan menyerah.... Cukuplah mereka2 tu buat sementara ni. Dengan izin ALLAH aku bertambah kuat dari hari ke hari ( Dalam soal anak la!) Memang Ujian akan diberi buat mereka yang mampu menghadapinya, dan serasanya aku mampu bertahan dalam soal itu.
Ada aku terbaca kisah teman yang senasib (Belum punya zuriat) perasaan mereka di kelar dengan sindiran. Kesian... Sebenarnya orang yang tak mengalami tak akan pernah tahu apa yang di alami oleh kami2 ni. Ada kalangan mereka pula tahu bagaimana rasanya tapi sengaja buat tak tahu. Semoga ALLAH kuatkan semangat kami. Dan beri kami peluang biarpun sekali... untuk merasai indah bergelar Ummi, Ibu, Mak, Mama, Mummy atau Bonda.

Sekian
Wasalam

Are Ku r

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...