About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Thursday, May 31, 2012

Eksperimentasi Mencabar Diri??

Assalamualaikum...

Tak kira la apa pun yang Are Ku rasa sekarang yang penting benda yang dah terjadi tak lagi dapat  untuk aku undurkan atau nak berpatah balik. Are Ku tahu ada yang ingin ALLAH tunjukan pada Are Ku yang buta, ada yang ingin ALLAH perdengarkan pada Are Ku yang tuli, ada yang ingin ALLAH ajarkan pada Are Ku yang bodoh. Tak kira berapa susah pun ujian yang ALLAH datangkan pada umatnya, pasti ada hikmah disebalik setiap satu kejadian tu. Are Ku percaya itu.

Are Ku tak tahu kenapa dengan hari ni, pagi lagi kepala rasa berat sangat sampai ke saat aku menaip ni memang sangat berat rasa bagai di 'compress' dalam kebuk asap. adoi.. adakah kerana semalam? entah no komen! kerana Are Ku dah delete semua tu. jadi sebagian dari mimpi ngeri. hehehe...dan dengan kepala yang masih pusing.... hari ni jugak, entah datang angin dari mana tetiba Are Ku kena panggil ngan one of the bosses yang ada kat opis ni, tujuannye nak have a chit chat (kata Exec.nye pada Are Ku la) pas tu once sampai kat opis dia, dia cakap pasal scope job officer = kisahnya dulu are Ku ada mohon untuk penuhkan jawatan tu tapi since Are Ku ni tak berkelayakan so nama tak disenarai pendekan untuk hadir interview.= dan tetiba Are Ku terkasima, well apa ni? bukan ke interview dah lepas... and yet nape sekarang dia macam sedang meng 'interview' Are Ku?
So selepas tu dia bagi tahu aku yang sebenarnya masa interview hari tu memang dia panggil untuk mereka yang ada kelayakan akedemik tapi  menurut dema tak ada yang menarik hati mereka untuk jawat jawatan tu.. well so u olls rasa Are Ku yang hanya base on pengalaman ni boleh ke memenuhi kehendak u olls?.. Are Ku tak tahu apa yang Are Ku harus rasa sekarang nie. Bersyukur kerana diberi peluang untuk di kesan oleh mereka tentang minat dan azam Are Ku untuk terus berkhidmat pada syarikat yang dah masuk 14thn dah Are Ku kerja. hehehee... Alhamdulillah kalau betul Are Ku di beri peluang untuk explore lebih lagi pasal diri dan kerjaya Are Ku. Insya'ALLAH kalau ada rezeki adalah tu. Mr. C kata Are ku hanya perlu tunggu surat dan akan masuk unit dia pada bila-bila masa. So, i guess kalau betul Are Ku yang dapat post tu memang rezeki terpijak lah kan hehehe... Insya'ALLAH, bak kata Abhi kalau dah rezeki tak kemana. Cuma kena Challenge my self coz this is totally new and difference from my world. Got to be more reactive and productive. hehehehehe... Insya'ALLAH.

Well bukan setakat kerja jer yang aku tawarkan untuk mencabar diri aku. My own life pun ada decision yang i've made in term to challenge myself. Ok lah yang past is past. tak mo dah nak ruin my future for that stupit and disgusting memory...kueng kueng kueng... Ok lah masa untuk meneruskan kerja yang terbengkalai sekejap kerana post ni (huhuhuhuuu... ia hanya makan masa beberapa minit oke... sekejap jer..).

Sekian
Wasalam

Are Ku r


No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...