About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Wednesday, May 2, 2012

Ada aku kesah... (on Behalf Wana)

Assalamualaikum....
(penulisan ini dikarang bagi pihak Wana)- pandai-pandai aku je pun tapi base on apa dia sampaikan...

Awak..
Tak kesah lah wak....
Awak nak gaduh ke nak bermusuh ker...
Ikot suka awak lah...
Kat daerah kecik kita ni bukan hanya ada kita berdua jer...
Ramai lagi ada...
Dan SEMUA orang tahu awak tu macamana jenis mahluk dan spesisnye...!!
Tak payah cerita...
Tak payah bagitahu...
Mereka semua ada pengalaman peribadi dan sendiri dengan awak tu...

Payah juga sebenarnya jadi orang macam awak...
Payah sebab kena susah-susah cari MUSUH...
Payah sebab kena susah-susah cari GADUH...
Tak faham macamana awak boleh hidup dengan sejuk di daerah yang awak sendiri bakar...

Apa masalah awak yea?..
Betul ke tak cukup kasih sayang?!...
Janganlah sebab peribadi... Awak letak semua orang sebagai pesalah masalah sendiri...

Peringatan dari awak tadi saya dah baca,
Memang saya terasa...
Tetiba saya fikir... macamana Orang GILA boleh kerja?!!
Lepas tu saya renung semula... owhh awak buat2 GILA...
Kerana awak nak orang pandang awak sebagai orang yang tahu buat kerja...
Padahal apa yang awak kerjakan tak pernah ikhlas...

Apalah yang kita dapat kalau kebaikan kita yang tak seberapa kita JAJA?
Manalah untungnya kalau kekurangan orang kita CERCA?

Percaya pada ALLAH...
Pasti awak lebih arif...
Apa yang di izin ALLAH
Apa yang di benci ALLAH
Tentu awak lebih faham...
Apa yang di tuntut Rasul...
Apa yang di amal Rasul...

Dah la tak guna sebenarnya bercakap dengan dinding... kerana hanya paku yang boleh mendengar!!
Okeh...

Ayat Haku:
Weh.. apakah gunanya Khao hantar semua orang surat yang berbau gula perang tuh?.. ha Ku Taulah khao kebal tanpa kawan.. tompi, fikirlah agama kita tak suka pecah belah nieh.... Ong len makan ha tie ngan Khao ada khao amik kesah?.. tp bila khao yg terasa hati habis seme kena machine gun busuk khao... X aci la beb! Jangan sampai kena serang sudeh...

Semoga semua kita selamat Dunia Akhirat..

Sekian
Wasalam

Are Ku r

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...