About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Monday, April 4, 2011

Hidup punya aturan sendiri.....

Assalamualaikum....


Blog,

Aku baru jer menjelajah ke satu blog yang aku follow dari memula aku kenal ngan dunia blog nih... milik seorang cikgu mungkin - dari ayat dan bahasanya..



Dia punya kisah yang sama tapi tak serupa ngan aku blog... menanti rezeki....



Tapi dia berani... dalam blog dia tak kisah untuk berkongsi dengan kami... apa masalah siapa yang bermasalah dan memacam lagi...



Memula jumpa blog dia dulu aku jadi terpesona ngan keberaniannya... wah... bagus boleh berterus terang begitu... w'pun dia tak gunakan nama sebenarnya tapi... aku tetap kagum...



Di blognya dia berkongsi suka duka hidup dalam menanti penyeri... berkongsi segala macam usaha dan kaedah demi merealisasikan impian utk bergelar parent... berkongsi semua lah.... dan secara tak lansung ada perkara2 yang ditulisnya memang pernah aku lalui... dan tatkala aku membaca coretan dia sesekali aku akan merasa seperti disapa "dejavu"... Unik hidup nie... sejauh mana pun kita mencuba selagi belum tiba masanya... ia akan kekal serupa... hanya ALLAH yang Maha Mengetahui segala sesuatu... hhmmm... antara entri dia... ada satu tu dia bercerita tentang rasa jauh hati bilamana ada teman yang mendahului... memiliki permata... hingga mengalir air mata... seraya dipujuk oleh sang suami.... wah... aku tahu saat sebegitu... dulu aku selalu sangat melaluinya... bezanya aku jarang berkongsi sedih itu bersama Abhi... kenapa?... kerana dalam permasalahan kami yang satu ini Abhi sangat positif... kadang-kadang aku rasa dia terlebih positif sehingga aku tak dibenarkan utk merasa kecewa sama sekali... kenapa? kerana ia ada dalam rukun iman yang ke 6...



Bila aku baca kisah penulis berendam air mata dan sisuami menghampiri dan mengusap kepalanya memberi semangat seraya berkongsi air mata... hatiku terdetik... tengok, biarpun mereka sedih kerana hanya ada mereka berdua sahaja dalam keluarga itu tapi dalam masa sama sebenarnya mereka cukup bahagia... air mata pun boleh dikongsi berdua... andaikan mereka punya zuriat... mampukah mereka merona bahagia sebegitu?... tak siapa tahu kan... aku dulu pun macam tu... dan sesekali masih lagi punya perasaan macam tu... tiap kali ada insan sekeliling mendapat khabar bahagia... aku akan rasa kecik hati dan semua perasaan tu yang boleh membuat air mata keluar rumah!! nanum aku kuatkan semangat dan letak Abhi dihadapan aku... dia akan jadi benteng dari perasaan-perasaan tak penting tu... well setakat hari ini... Alhamdulillah... aku manage to avoid it... esok lusa... wallahualam...



Buat penulis (yang mungkin tak tahu aku ada menulis ini untuk dia...) dan buat diri aku sendiri..



Tak salah untuk kita aman seketika coz bukan apa, bila kita syik mencuba itu dan ini berusaha begitu dan begini... kita dalam posisi yang memang tak memungkinkan aman itu datang... tak salah jugak rasanya... kiranya kita berperasaan seolah-olah hanya ada kita dalam hidup ini... tak perlu yang lain... macam tu... tapi.. semua tak semudah ABC dan 123 tapi kiranya ada kemahuan disitu pasti ada jalan... aja..aja.. fighting!! Doa aku untuk semua insan yang terkurung dalam masalah sebegini.. moga kita dikurniakan suami hebat (sehebat Abhi mungkin..Masya'ALLAH...Insya'ALLAH) untuk sama-sama menebas laluan yang penuh belukar2 semalu yang tajam dan menyakitkan... untuk menjadi pelindung disaat manahan sakit ditusuk duri2 tajam... dan yang paling penting sebagai imam yang memimpin kehidupan kita dalam merentas dunia menuju ke syurga........ amin...











No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...