About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Friday, March 18, 2011

Rezeki??

Assalamualaikum...



Blog nape ngan system ari ni? tak boleh nak copy and paste la pulak... apa ingat aku nie rajin sesangat ke nak menaip segala sesuatu tuh?... dah la tiba masa aku nie malas nak menaip kot la datang masa time rajin mesti senyum jerk aku menerima semua ni... well blog ari nie aku nak kongsi skit pasal apa yang aku baru dapat tahu skung nie... kira info gak la tapi bukan la utk semua orang tapi buat yang tahu jerk... huhuhuhu..


Aku dah dapat tahu kiraan bonus dan kenaikan untuk tahun nie.... sedih la bl0g..maklumlah penilaian aku agak kurang tahun ni, tapi aku terima Alhamdulillah... sekiranya betul aku kerja setakat itu aku terima kalau tak.... biar ALLAH yang tentukan... nape nak susah-susah hati... ada kawan-kawan cakap... aku tak sepatutnya sign borang penilaian tu..... tapi aku ikhlas.... kalau penilaian bos aku dah macam tu aku nak cakap apa? biar 2408 alasan aku bagi pun kalau dah dia kata macam tu... nak ubah macamana?... well tak pe... dia pun ada kerjaya... ada suami...dan anak.... kalau dia fikir keputusan dia tu betul dan memang itu selayak utk aku... tak pe la... aku memang dah terima pun... tapi andai salah penilaiannya.... terpulanglah pada dia utk bagi penjelasan nanti..... dia ada keluarga... so harap dia tak mengamuk bila ahli keluarganya pun terima nasib sama macam aku satu hari nanti... hhhmmm.. bukan senang sebenarnya nak ikhlaskan hati... tambahan pulak selepas kita berhempas pulas demi untuk memenuhi tuntutan kerjaya... tapi tak pe... harta dunia... sampai bila tahannya??
Apapun aku bersyukur coz Abhi sentiasa ada dibelakangku... apa yang jadi aku ceritakan pada dia... dalam senyum dia kata... "terimalah dah banyak tu je rezeki awak...." dan ayat tu buat aku senyum semula aku tahu maksudnya... bersyukur dengan apa yang dianugerahkan ALLAH... lagipun setakat bonus... bukan dapat sepanjang tahun... sekali tu jer kan so nak bimbang apa... tak kira la banyak atau sikit.... Macam Abhi cakap... walau apapun yang kita nak buat... ingat orang sekeliling kita... kalau jahat yang kita buat.... ia akan datang balik kat kita... tak kira lah kena kat kita sendiri atau terkesan dari orang sekeliling.... hhmmm walau ayat dia tak sebegini tapi inilah maksudnya... kita sekat rezeki orang... cara lain pulak akan disekat rezeki kita...
Aku hanya harap... aku berjaya sepertimana tahun sebelum nie blog... ada orang percaya dan memberi kepercayaan pada aku... aku suka bila aku dipercayai... bukan macam sekarang... apa aku buat... lebih banyak salah dari betul..... mungkin betul kata orang susah bila kerja ngan bos perempuan yang memang "bossy" heheheee.... tapi sebelum ni ada gak bos perempuan tapi tak susah macam nie pun.... huhuhu :p
Blog,
Aku selalu berdoa semoga ALLAH tabahkan hati aku untuk menghadapi hari-hari yang mendatang dan sentiasa bertahan....
oh ya blog...
semalam xtually... aku add semua adik-adik aku untuk tengok blog aku nie... hehehee... secara rasmi la kunun!!!!
So buat semua adik ku.... Baca je ok... ketahuilah bahawa perkongsian ini adalah untuk.... u olls exclusively.....yang rahsia jgn nak direpot2... yang mana boleh diambil utk pengajaran... simpan bebaik dalam hati.... dan aplikasikan bila perlu.... yang tak elok jadikan sempadan... dan tolong jangan ia diulang.... Coz sebagai kakak are ku, tak betul setiap masa... are ku tak boleh besar kepala ikut suka..... are ku, tetap perlukan u olls untuk mengiringi perjalanan sementara menuju syurga ini... till the end.....
Buat my Lovely Abhi,
As always Thanks for everything and yet i still need such as that everything to fullfill my dreams..... in this world and after.....
hik hik hik... blog... kedak nukilan terakhir gik!!
hhhhmmmm.... tapi mun nukilan akhir... gi banyak bah nok kena tambah!...
(best tak blog? sesekali speking sarawak?)
ok blog.... Annyoo....
Na khanda........
oh ya sebelum tu.... SMILE.... walau dapat sikit....

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...