About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Thursday, January 27, 2011

INI KEHIDUPAN



Bersenggang dengan bermacam situasi dan emosi minggu nie arrghh.. tired been running with this kind of heart beat! ... and yet... still have to live a life!!!...

    Yeekkk.... hidup nie macam berlakon drama korea yang aku suka tengok tu... ada masa there will be a unstopable laugh scene... some other time... there will be unexplained crying scene..... some other time tu pulak.... there will be unthinkable thought scene.... there will always been in the scene!.... if only we could see the director..... tapi sesungguhnya... perancangan ALLAH itu adalah yang terbaik..... aku sangat suka firman nie :

"Bila ALLAH makbulkan doa kita - ALLAH menyayangi kita..
Bila ALLAH lambat makbulkan doa kita - ALLAH sedang menguji kita..
Bila ALLAH tak makbulkan doa kita - ALLAH punya perancangan yang lebih baik untuk kita...  
Jangan sesekali bersangka buruk dengan ALLAH kerana sesungguhnya kasih sayangNya mendahului kemurkaanNya....."

    Dan ayat ini aku buat pegangan dalam menempuh situasi2 yang menyesakkan dada memekakkan telinga menyakitkan nyawa.... adoiii.... sesekali terkeliru, mohon agar ada rahmat Ilahi buat kami sekeluarga... Mohon pada ALLAH agar ditetapkan iman setiap insan-insan dalam keluarga ni... diberikan perlindungan dari azab neraka...mudah-mudahan kesakitan ini dapat menghapuskan dosa silam yang ada...
Buat saudara-saudara ku yang bakal dihadapkan dengan dunia yang tak pernah tahu apa sebenarnya... bersabarlah dan teruslah berdoa kerana doa mereka yang dizalimi adalah sangat makbul. Terkadang aku terfikir mampukan perkataan "sabar yea!.." memberikan erti sebenar sabar itu kepada mereka... tapi sekurang-kurangnya ia adalah doa yang ikhlas sebagai peneman mereka..insya'ALLAH.
Apapun yang berlaku itu adalah untuk kebaikan... well memang sekarang / semasa kejadian kebaikan tu masih belum menampakan diri... tapi percayalah lambat laun akan ada juga masa dan ketika kita akan menarik nafas lega... dan Alhamdulillah....

   Persoalan demi persoalan... aku pun tak tahu apa salahnya... penantian ini rasa lebih jauh bila khabar itu aku terima.....tak pe... sabar... dan usahalah untuk tahu apa masalah sebenarnya... aku bimbang kiranya ada yang kecewa penantian tak berkesudahan,

hhhmmmm blog hari nie aku menulis tanpa ada nama... tanpa ada pengesahan dan cerita yang terang.. cuma ada perenggan yang membezakan siapa... cuma tulisan tentang perasaan, harapan, doa, dan kasih sayang.... kami tak ramai setakat ini sahaja yang ada... setakat orang2 ini saja kami berkasih sayang... bertolong bantu setakat yang mampu... tapi jauh di sudut hati doa melimpah ruah tanpa peluang untuk berhenti berharap agar akan datang kebaikan di dunia dan kebahgiaan di Akhirat.......

dah la blog... sampai sini je hari ni....
Senyumlah... tika masih boleh tersenyum.....


No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...