About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Thursday, January 20, 2011

Hri Ni pulak...












Hai blog hari nie nak cerita tentang apa yang akan mengingatkan aku pada lagu nie... well... lagu nie sangat menyenangkan aku... walau pun aku tahu makna nye tak berapa menyenangkan sebenarnya tapi aku rasa best sangat lagu nie... ^_^ kenapa?... ia dalam hati and let it be....

lagu ni menceritakan sakitnya bila berpisah dengan cinta... well...well..well.... mungkin pemahaman orang akan jadi berbeza memandangkan aku nie tak belajar walau sebutir pun bahasa hangul nie so aku anggap la apa yang aku dapat dari web2 tu betul kan... hehehehe...

Pernah berpisah dengan cinta? sekejap yes... selalu masa g keje berpisah jap dia / aku balik kampung berpisah jap......ada gak cuma rasanye tak payah la nak guna lagu nie kan..wawawa....hari ni apa yang ada yea blog? selain keje aku yang banyak ari nie Abhi balik dr kampung... wa... da ada teman setelah keseorangan 4 hari hehehee.....

baru semalam aku habiskan satu drama korean... marry me mae ri.... boleh gak la cite nye cuma aku tak berapa berkenan ngan hero ke2 tu... kan bagus kalau watak tu... LDW yang pegang confirm gamat nye cite tu.... wa..... aku minat ngan LDW la.... hehehehee...

Walaupun dah banyak drama aku tonton masih tak boleh lekang lagi dari lagu my girl.... i just can't choose others.... lagu2 my girl lagi menarik dan best lah.....

i wish to keep this word with me :

"have a great attitude, keep it ......" wonder why it seems so nice to be appoint as me! da.... it can't be me!!! for sure...

Sarang Him Deu Ga Bwa.....



[Translation] - Source: busnumber @ Aigoo Lyrics
Love Is Difficult - Lee Ji-soo

I guess love is difficult,
It's hard for me because it even makes me speechless
Because separation is so hard, because it's so hard
Now even tears are extravagant to me

"Don't trust anyone because everything changes later"
"Always be on your guard"
You never told me these things and I never learned
So now what?

"Always laugh first"
"Forgetting is easy if you keep practicing"
You say that one's hurt becomes a joke after a while
But really, now what?

All the passed times that we spent together
Are left just as that
Even when I am still, my heart starts to hurt
Even if I'm torn, I must smile

I guess love is difficult,
It's hard for me because it even makes me speechless
Because separation is so hard, because it's so hard
Now even tears are extravagant to me





Tulah makna nye... cam sedih kan lagu nie... blog.... aku rasa cam pening skit menaip ari nie rasa cam aku lompat-lompat plak sekejap cita nie sekejap cita tu... hari nie memang hari pelik kot menulis pun tunggang langgang... tak bleh pulak cite sesatu semua nak campur sekali.... nape ni blog? sebab lagu tu ker? apa kena ngan lagu tu? aku da lama dengar nape skung baru rasa feeling plak? wah wah wah... i'am absolutely out of my mind!!!



Ok blog time to take off.... lagi banyak aku tulis lagi pening aku nanti..... Kerom.... Kha ca!

da....

one more word to keep with me...

"someday i'll let ..... know....."



Well senyum la walau hati tengah kacau bilau!.....










No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...