About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Thursday, May 23, 2013

Untuk Afif_Kenangan Hari pertama.

Saat mula berjumpa lagi, Ummi dah jatuh hati dengan senyum Afif dan lesung di pipimu.. Itu menarik Ummi dekat dengan Afif..
Esoknya, Ummi beritahu pada Abhi... Niat Ummi nk jaga Afif.. tapi Abhi tolak.. Ummi tahu kenapa Abhi tolak ... Abhi kan lelaki yang dah masak benar dengan perangai dan emosi Ummi. Tapi tak tahu kenapa hati ni kuat sangat dengan keinginan untuk ambil Afif.  Untuk jaga Afif.. biar pun hanya sekejap...
Tak tahu kenapa esoknya.. Abhi tukar pendirian.. Aabhi bagi kebenaran, dengan syarat Ummi yang uruskan semuanya...so semua Ummi settlekan sendiri..
Malam itu.. malam sejarah... Ummi dan Abhi dtg ambil Afif..  Debar kat hati berlawan dengan lonjak riang. Bila Ummi peluk Afif.. Afif senyum.. hati Ummi jatuh lagi.. tergolek sampai tingkat bawah..
Kami bawa Afif bersama kami.. naik je kereta Abhi on a/c.. x lama lepas senyum Afif tertidur.. lena di tiup a/c... Ummi curi-curi cium Afif.. Sikit pun Afif x terganggu... masih lena..
Sampai je di rumah.. mata cantik itu terbuka luas... membuntang melilau lihat keadaan sekeliling... mungkin terasa hairan tempat asing... tapi gelisah Afif x lama... seketika tu Afif mula tersenyum.. dan mula mengenal ruang... letak je,  Afif mulakan ekplorasi tempat.. mula panjat dan geledah.. Ummi siapkan tempat untuk Afif sedang Afif dilayan Abhi... Seronoknya..kami tunggu 8 tahun untuk rasa sibuk yang begitu 'Nak'... Malam tu Afif agak susah untuk tidur... Ummi tahu, mesti sebab beralih tempat... Jenuh Abhi melayan Afif... Afif pulak tak mau Ummi yang layan... sepanjang masa nak Abhi dekat dengan Afif... Mujur Afif yang susahkan Abhi jadi Abhi hanya pasrah... ikot je Afif... Nak dukung dia dukung...Abhi cuba tidurkan Afif dalam samar bilik.. tapi Afif masih gelisah... pusing kiri dan kanan, gosok mata, tapi masih tak boleh tidur. Abhi buka lampu tapi terlalu terang untuk Afif lelapkan mata.. Akhirnya Abhi minta Ummi bawa lampu tidur dari bilik tengah.. Ummi ambil lampu  dan Ummi buatkan susu... bagi pada Afif dan setelah berusaha untuk lena akhirnya Afif tertidur juga... Ummi letak Afif ditengah-tengah antara Abhi dan Ummi.. Ummi letak bantal diatas dan bawah Afif... Dikiri Afif ada Ummi.. dan kanan ada Abhi... Ummi jadi seronok sendiri.. waahhh... begini rasanya bila ada si kecil antara kami.. Abhi senyum sambil peluk dan cium Afif. Ummi hanya pandang, dalam hati hanya ALLAH yang tahu..Kemudian Afif beralih tidur.. menghadap ke arah Ummi mengiring dan mendongak seperti memandang ke muka Ummi.. Hati Ummi jatuh lagi... bergolek ke bwah katil.. Terus terang Ummi cakap, mula saat itu, Ummi jadi lupa terus siapa Afif... Siapa Ummi... Sepenuh hati Ummi nobat Afif sebagai anak Ummi.. Malam tu, tidur Ummi jadi indah... Setiap kali berkalih Ummi akan buka mata dan dodoi anak Ummi yang sangat hensome tu, walaupun Afif tak sedar. Ummi pesan dengan Abhi ingat jangan lasak sebab ada anak.. Abhi terus jawap "Abang tahu la.. jangan risau". Abhi yang dulu lena, Ummi perhatikan kalian lena diulit mimpi... Abhi sedikit pun tak bergerak, kalau beralih tidur pun, Abhi akan buka mata tengok anak Ummi tidur lena.

To Be Continue

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...