About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Tuesday, June 26, 2012

Sakit Itu Rahmat ALLAH....

Assalamualaikum...

Dah nak abih dah setengah tahun 2012... Well, yang pastinya hari ni aku nak kongsi perihal sakit... kalau nak di hitung tang beberapa bulan yang lepas memang ahli family Zuana ni, lepas sorang-sorang kena memacam jenis sakit...
Aku lak memang la jenis payah gak nak kena demam... demam memain tu selalu lah kan (hhehehe mampuih kok tau dek boss!!) heheheeee tapi kali ni start sabtu minggu lepas, masa tu baru sampai dari kampung...aku ni boleh menggigil kesejukan tapi badan macam baru keluar oven halogen... ( Yang baru sekali Pakai tuh!!...) Abhi pun terkejut rasa suhu badan yang mendadak naik macam tu sekali, langkah keselamatan yang di buat makan ubat pas tu terus mabuk dan lena sampai pagi. Pagi ahad tu Abhi keje pagi, dia bangun dan siap sendiri (tak de minum pagi sebb chef tak larat bangun!) Seharian ahad tu aku bangun dan tidor... bangun balik pas tu tidor balik... sampai lah time Abhi balik kije... Masa Abhi balik tu rasa segar skit walaupun masih panas.... Esok nya Isnin aku boleh bangun macam biasa... G keje macam biasa... cuma sakit kepala la sikit kan... Malam nya... demam semula badan jadi panas dan berapi gitu... tapi sabar lagi  makan ubat beli jer... Selasa pun macam tu jugak pagi ok tapi malam tu, demam datang lagi...So melihat keadaan yang tak stabil begitu buat Abhi paksa aku untuk g ke Klinik. Bila dah jumpa doktor, dia suruh aku datang semula next morning untuk ambik darah... Alhamdulillah ujian darah tak de masalah cuma mungkin demam virus jer... virus apa? virus cinta kot!! huhuuhuu.. dan aku begitu selama seminggu!!... seminggu oke... !! Akhirnya next sabtu tu... badan aku di naiki tanda2 merah.... dan inilah kesimpulan kenapa aku demam lama ari tu... Sah lah dah berjangkit demam campak Adik2 dan Adik5... huhuhuuuu.... kisahnya.. Tapi yealah kan apapun Alhamdulillah kerana aku sakit, sebab masa sakit kita akan sedar diri... baru tahu langit tinggi rendah yea?!... Alhamdulillah kerana ALLAH sayangkan aku dan beri aku sakit ni untuk muhasabah diri. Biarlah kita diingatkan atau diuji dengan kesakitan daripada kita diuji atau diingatkan dengan kesenangan dan kelapangan... coz kalau diberi ganjanran takut lupa diri terussss...!!! hehehee... Rentetan nya semua dah rasa demam tahun ni... Adik2 pas tu Adik5, Adik3pas tu Adik ku yang paling kacak a.k.a Adik6 (Atas permintaan dia sendiri aku gelar dia cenggitu!!) then Adik4 dan Aku... huhuuhu rekod kan! Macam tu la kami... nampak tak sehati nye macam tu?.. Walaupun sakit masing2 tanggung.... kami tetap rasa apa yang lain rasa... heheheee....
Oke lah tu je yang nak share tentang aku mereka dan sakit.... Untuk Adik4 yang belum berapa nak sembuh tu... sabar oke... tak lupa jugak buat adik5 yang sakit jemari tu.... sabar jugak oke... aku ni masih boleh di kategorikan dalam golongan oke gak lah cuma batuk n selsema baru je tengah ketuk pintu nak masuk... kih kih kih... apalagi silalah masuk jangan malu-malu nanti aku makan ubat so u olls leh balik ke tempat asal balik yeah...
Tu je la yea...

Sekian
Wasalam

Are Ku r

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...