About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Monday, December 5, 2011

Dilema Sahabat

Blog,


Hari ni pagi ni aku teringin sungguh untuk menulis... tapi aku tak tahu samada patut atau tak aku menulis tentang yang bersarang di kepala sekarang nie...

well, Aku cuma nak meluahkan ke-confius-an yang melanda aku semenjak dua menjak nie.

Kisahnya begini,

Teman aku yang seorang nie macam tengah angau, itu baik sangat baik tapi yang jadi pelik pada aku bila orang yang satu lagi tu... pada aku bukan la orangnya!!... ala... macamana aku nak terangkan dalam masa sama aku nak melindungi??... aku sendiri tak faham macamana aku nak luahkan, terus terang aku suka kalau ada cinta itu buat dia cuma biarlah pada insan yang betul, boleh tak aku kata macam tu?...

Dari wajahnya aku dapat lihat sinar tiap kali dia bercerita tentang itu... ada sinar bahagia di wajahnya... aduhhh.... kesian dia, dia pun sering mengaku kalau dia tak mahu ada perasaan begitu untuk insan itu... tapi yealah kalau dah kena berzikir untuk lupakannya.... bagaimana yea?... Entah lah cuma pada aku dia seakan dah jatuh cinta... tapi..... kenapa.... hisshh.... susahnya hati aku ni blog... dan aku tak tahu macamana nak tolong dia... aku tahu dia pun tak minta untuk berperasaan begitu kepada insan itu... dia selalu kata... "*&^^&* ingat saya nak ke perasaan macam ni?..." aku tahu keadaan dia... suka pada seseorang tak patut... adoiii... seryes... aku tak boleh tengok dia... asal terpandang wajah dia aku tahu dia dalam dilema... kesian dia.. aduhh... kepada ALLAH aku selalu memohon supaya jauhkan dia dari apa yang dia alami sekarang.. well kalau kena orangnya mungkin aku adalah insan yang paling gembira!!...

Huurrmm mungkin inilah ujian buat dia... Percaturan yang tak boleh nak dibeli. Biar berapa pun harganya yang mampu hanya melalui dan berserah agar dapat membuat yang terbaik... Demi ALLAH, siapalah manusia yang hidup tanpa ujian, waima kebahagiaan sekalipun merupakan ujian buat mereka yang berfikir....

Wallahualam....

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...