About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Thursday, October 27, 2011

Movie Lagi

Assalamualaikum....
Selamat pagi semua... (cheh... sound macam ramai jerk)


Ok hari nie aku nak update movie yang baru aku tonton bersama-sama kekasih hatiku semalam.. cite pe? owwhh... cite pe lagi .. Bini-bini ku Gangster... Lu langsi Wa kawin lagi... apa punya tag line tak ada kena mengena lansung!...

Dalam cite tu bini dia punyalah baik... (instead of being a gangster n keluar masuk umah tanpa kebenaran dari suami).. tak boleh blah.... tapi kalau di tengok bebetul... ok pe klu bini boleh bergusti macam tu.. leh tolong cover suami kalau ada orang kacau kan... hehehe...

Well pada penilaian aku selaku pengkritik bebas... cite dia ok lah walaupun lawak-lawak dalam cite tu more untuk orang dewasa... yealah kan adengan pun banyak yang tak sesuai untuk bebudak... (^_' )

Jalan cerita menarik jugak lah.. cuma pada Abhi kat ending cite tu... masa Ayahanda Hasyim kena tarik telinga ngan bini dia tu dah macam menjatuhkan maruah Ayahanda2 yang ada di luar sana.... heeheheh tetiba dia emo kan... aku pun confius aku cakaplah kat dia "Ala... rilek r ... inikan movie... lawak plak tu... saja la wat scene bodoh kasi orang gelak..." hik hik hik...

Movie tu lah penutup untuk sehari yang bosan di rumah sempena Deepavali.... tak sangka aku berjaya mengharungi 1 hari yg bosan+tension+bengang+bodoh+ tak tentu arah + memacam lagi lah... hehehee.... tu seme separuh hari sekejap je lepas Maghrib ok balik hehehe biasalah tu kan ada hari b&@^#%$* dalam hidup... kih kih kih....

oh ya Hari ni merupakan hari akhir Abhi berkhidmat di syarikat A lepas ni Abhi akan bertukar mencuba arah dengan syarikat lain... semoga ALLAH akan sentiasa memberi Rahmat, Berkat dan Perlindungan buat suamiku yang tercinta... happy last day Sayang...

hhmmm Bila ingat semula Abhi dgn kerja tu dulu rasa sayu jer... semalam masa iron uniform tu pun aku rasa one kind... maklumlah selama kami mulakan hidup sebagai suami isteri itulah uniform yang aku iron selang 4 hari... sekarang semua akan berubah... setelah 6 tahun aku akan iron baju uniform lain... hhmmm yealah apa nak kata kan semua akan berubah cuma masa yang tentukan cepat atau lambatnya perubahan tu... so apa yang perlu kita sebagai manusia biasa buat ialah... BERSEDIA untuk menghadapi perubahan... tak kiralah apa yang berubah.... huhuuuuu

Ok lah tu jer yang nak dan boleh dikongsi setakat nie... lepas ni kalau ada lagi are ku ap det yea...


Annyo... utge!

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...