About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Sunday, March 13, 2011

Last week @ this time....




Last week at this time aku wat pe yea? entahlah aku pun tak berapa nak ingat tapi hari nie at this time aku nak crita sebuah kisah yang aku simpan seminggu lamanya... kisah adik5 di risik... wah.... kelam kabut hari tu aku masih ingat lagi... heheheh dia goreng taugeh... lupa nak campur tauhu... bila dah siap senduk dalam piring baru dia ingat... alamak lupa letak tauhu nya.... kami gelak jerk... memang tak tentu perasaan gamaknya... aku n dia kena aktif sikit coz kena ganti keje adik2 yang mendapat mandat berehad...gara-gara dalam pantang... nasib ada tenaga tambahan dari kazen yang juga chef hari tu huhuhuu.....

Bila tengok dia aku teringat masa aku dulu... macam tu la jugak cuma yang bezanya masa aku dulu hanya mak n abah yang datang... adik2 mak ayah n adik beradik... dan bila tiba giliran adik5 nie dengan mak cik-mak cik n pak cik-pak cik dia sekali turun...ha tu dia....

Alhamdulillah, selain lauk taugeh yang lupa nak letak tauhu tu... tak de apa yang kureng... semua in order.... semua berjalan lancar.... maklumlah ini yang ketiga... insya'ALLAH yang terakhir utk kami adik beradik menerima rombongan merisik... yang lain kena g merisik pulak... hhahahaa... hhhmm rombongan sampai dalam jam 12 lebih... walaupun kalau ikut janjinya dalam 1230 ke pukul 1... hehehe mesti EJ dah tak sabar nak sampai... n settlekan cepat... perbincangan pun bermula... semua ada kat depan... Ayah Mak Atok Abhi Adik3 n BD suami adik2, cuma adik4 yang tak boleh serta kat depan kerana masalah peribadi... pastu boleh plak bagi alasan nak teman EJ kat dapur... huhuhu...memacam... apa yang menarik sesi merisik kali nie diserikan lagi dengan acara menyarung cincin tanya ke jari adik5, well kami dulu tak rasa plak disarungkan cincin masa merisik... tapi yang ni unik sikit... hhhmmm seram sejuk adik5 menghulur jemari halus utk disarungkan cincin...

Selesai bincang dan dapat kata sepakat, kami hulurkan dulang makan... dan dengan aman mereka makan selesai makan mereka meminta diri utk pulang... berakhir la sesi merisik part3 ... well majlis nye?... hhmm kalau ikut pada persetujuan mereka nak marasai zaman bertunangan dahulu.... dan insya'ALLAH majlis nye akan diadakan pada bulan november nanti... well aku akan sibuk nampaknya... ni tak cite tentang adik3 lagi... hhmmm semoga semuanya akan berjalan lancar...

Bila semua dah selesai aku n adik5 meneruskan pekerjaan kami kat dapur... hhehehehe... jari dia dah ada cincin... tapi nasib baik tak berat nak angkat tangan... huhuhuu...

Okaylah Blog tu je...



Sampai aku update lagi...



Na Khanda...



dia dapat cincin so sebagai tanda suka .... SENYUM...

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...