About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Friday, December 31, 2010

Addict ker?


Hmmmm... memang banyak sebenarnya yang aku nak luahkan kat blog nie tapi... buat masa nie aku busy menyibukan diri dengan korean drama.... memang dah tahap ketagih dah nie... WAaaaaa...... macamana nie aku tak bley nak buka blog aku pun gara-gara aku layan drama2 tu on9! heheheh Abhi pun tanya nape aku da addict sangat aku kata aku pun tak tahu yang aku tahu tiap kali balik keje aku akan kemas cepat-cepat coz kul 1735 dah start... hehehehe dan ia bersambung... la kesian kat mata aku tak de da tengok hindustan hehehe layan korean drama plak.... tapi real layan tau... walaupun hero tak cute gurl tak comel still boleh layan coz tahu cerita dari mula dan nak abihkan apa hujungnye... pasal tu la layan... dan bayangkan kalau hero nya begini :
hhhmmmm.... mengancam kan.... berlakon dah la cool jerk... sesuai ngan watak... smooth jer movement dia ...hhhmmm dan bila dia senyum...
perrrgggghhhhhhh...... maut dow....... entah apa yang menarik tapi memang aku tertarik ..... wajah dia ni hanya hiasan yang mencantik kan lagi cita tu.... tak le aku sampai terbunuh coz of this wajah... giler? Abhi aku nak campak mana? aku hanya seorang dari berjuta "mungkin" manusia yang rasa tertarik nak menonton cite tu sampai abih sebab dek watak mamat nie... well let me introduce u olls.... nama dia Lee Dong Wook .... atau nama dia yang aku kenal memula ... seol gong chan... hahahahaa... tapi serius best cite tu... mungkin ada yang kata aku nie ketinggalan ... whatever dah memang aku tengok cite tu masa ada One HD ... hehehe terima kasih buat Abhi yang bagi aku keje baru bila duk depan Lappy aku nie... apa lagi kalau bukan search drama on9... dan aku dah jumpa da so, kalau nak tahu aku nie dah tau da ending cita tu before ditayangkan kat tv... and yet aku still tunggu masa tayangan cite tu... nape? tak pueh la tengok dalam lappy nie skrin comel... hehehehee..... oh ya heroin nye... cute giler.... ni dia
cute kan watak dia dalam cite tu pulak kekira macam gila2 n nakal hahahaha... dia la buat cite ni syok nak tengok.... dan wajah ayu nye....
actually gambar nie masa scene sedih tau kat hujung2 cite tu... wa.... dia sangat cantik walaupun tengah menangis... nama dia Lee Da Hee tapi aku kenal dia ngan nama Ju Yoo Rin..tau tak aku minat kat minah nie sampai aku kata kalau aku berjaya aku nak kurus macam dia hahahahaa... buley ker? hehehehee..... well aku kira teruja la tengok cita nie... eh lupa aku ada bagi tau tak tajuk cite nie? hahhahahaha apa nye author la seme nak lupa.... ok cite nye bertajuk My Girl.... paling killer kalau u olls nak tau tang nie....



hhhmmmm lagu ni sampai aku leh tulis lirik dia tau dan nyanyi sama ngan singer ni... giler best walaupun tak faham sebutir pun melainkan ayat sarang tu maknanye cinta... yang lain haram... tapi tak pe at least aku tahu kan...kih kih kih.... ha.. kalau u olls pandai click kat link lagu tu ada yang disertakan makna nye dalam english... ok la... lagu cinta makna nye mesti la pasal cinta kan...takkan pasal motosikal pulak...da....kelakar la cam ne leh addict cam ni sangat kat cita nie aku pun tak tahu... yang kau tahu aku bley tak sabar nak tengok cite nie kat tv w'pun aku dah tengok ending nye kat lappy... hhhmmm dah addict pas tu lagu tu tak berenti 24 jam kat telinga aku sampai naik lancar plak... pas nie kalau g korea leh la aku bebahasa hangul... tapi word lagu nie je lah tak bley yang lain hehehe.... adventure gak tu.. nanti 2 tahun lagi aku g sana... hhheeheheh so agaknya Insya'ALLAH kalau jadi tahun 2012 la aku akan menjejakkan kaki ke korean... which part jgn tanya aku... silap2 restorant korea jer... janji ada korea kan ...
agaknya ada tak yang tertarik ngan cita nie... hhmmm kalau nak tahu nie aku sertakan sinopsis cite nie dari sudut pandangan aku sendiri... well pada yang dah tengok tapi rasa ku nye pandnagan salah hhmmm diam2kan aja yea nie kan pandnagan aku.... it my story.....
Kisah nye Yoo Rin tu seorang gadis yang hidup susah coz bapak dia nie kaki judi.... pape dia yang kena cari duit untuk sara hidup sendri ngan bapa dia skali... dia ni berkebolehan sebenarnya... dia leh cakap cina n jepun... hehehehe... keje dia sebagai pemandu pelancong kat jeju island...(my cousin nye dream island) terjumpa ngan mamat cute tu memula secara tak sengaja jer.... dan secara tak sengaja dia jadi tour guide hotel mamat tu beberapa kali sebagai penterjemah, satu lagi kelebihan girl nie dia pandai menipu semua orang di tipunya dan tak kantoi2 plak tu... heheheh...then entah macamana mamat tu jerk yang tahu dia menipu...atuk mamat cute tu sakit dan nak carik adik sepupu mamat tu yang hilang masa gempa bumi... so dia pun dgn idea dari secretary nya bayar girl ni untuk jadi adik sepupu dia... meyamar..well kan dia pandai menipu... nak jadi cerita dia pun fall in love pulak terang-terang tu bukan sepupu dia kan so.... memacam la yang jadi semenya bermula sejak dia masuk rumah mamat cute tu lah.... ada la kisah girl nie dingorat best fren mamat cute tu.... ha kawan baik dia tu aku tengok da macam karton jepun jerk... tak caya ce u olls tengok... rambut dia muka dia tak ubah macam watak karton jepun... hhmmm apapun best kalau u olls tengok pueh hatinya la.... cuma mungkin akan jadi keluhan sebab dia nie drama of cause... lama doew nak abih.... tapi cite dia best.. hujung nye... mestilah happy ending tak sia-sia akak cari dalam internet ada gak on9 movie for free... hahahaha.... thanks for dramacrazy.... i love it....
cukup la kot for now...

well senyum la... Cute tu.......

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...