About Me

My photo
Dengan izin Yang Maha Pemilik, satu bahagian yang amat kecil dalam dunia ini, telah aku punyakan untuk aku penuhi dengan segala perintah dan arahan dalam satu perjanjian untuk memenuhi kehidupan sebagai seorang Insan. Punya ikatan darah yang sama dengan 6 insan yang istimewa hasil perjanjian cinta hidup mati pasangan ZUANA.Justeru aku namakan blog ini Impianku Qaeid / MyDream Qaeid.. Sebagai tanda sempadan ingatan bahawa suatu masa dulu Areku pernah mempunyai angan Dan cita-cita cinta untuk menemukan Qaeid... Apa yang ada disini kadang tak sama dengan sebenarnya namun percayalah jujur aku perlu bertempat demi untuk menempah tempat istimewa di Dunia yang akan datang. Selamat Membaca.Wassalam

Thursday, November 7, 2013

Areku Lappy and Tv... hehehehe

Assalamualaikum...

Hurmm... Demam nak menulis... Hari ni, koi khas topics nehi hai... tapi tetap gak nak menaip.. 
Well masih belum lewat untuk ucap selamat tahun baru Islam... Hijrah.. Semoga hijrahku kali ini akan benar-benar meletakkan areku, pasanganku dan keluargaku juga seluruh umat islam.. berada di dalam golongan insan-insan yang mendapat kasih sayang ALLAH Yang Maha Besar. Amin.

Dua tiga hari ni layan sangat dengan filem Hindi lama-lama... tak lupa jugak movie Korea... setiap hari... kalau cerita melayu.. tu je lah satu "Jodoh Itu Milik Kita.." Korea pulak klu drama "Secret" tapi kalau hindi everyday dok cari cite2 @ movie lama... layan balik satu-satu.

Areku melayan cerita2 hiburan sementara Aabhi kat class je.. Bila dia balik, dia akan pegang ini lappy dan akan ke YouTube... layan ceramah agama... hehehhee... Areku dengar la jugak sebab kalau dia tak study @ rehat dia akan dengar celoteh ustaz2... yang biasa UAI lah... skung ni Ustaz Abdullah Khairi plak selalu dapat tempat... hehehe... Areku pun dah tersuka dengar dia berceramah... suara dia buat areku teringin nak panggil dia buat Qiamulai... mesti best... Okay lah kan kalau asyik sangat ngan Hindi ngan Korea bukan dapat apa pun... dapat feeling jer... heheheh sekurang-kurangnya... dengan adanya Aabhi dan layan ceramah dapat gak lah pelajaran... maklum lah manusia kan kena selalu belajar... banyak benda sebenarnya yang kita tak tahu... abih... yang tahu pun tak buat!! macamana yea?.. pikir sendiri la kan!! 

Buat masa ni Aabhi agak busy... tough gak course dia kali ni, sebab instructor tak membantu.. Ajar pun ala kadar.. member Aabhi, Jalwat dari Toronto tu pun mengeluh cakap.. dia tak pernah membaca sebegini banyak dalam course sebelum ni, hehehe kesian gak tengok Aabhi suffer macam tu... tapi apa kan daya areku ni boleh tengok jer... pas tu tolong buatkan air panas untuk Aabhi minum masa tengah study.. 

Apapun areku rasa bangga dan bersyukur sebab setakat ni, Aabhi berjaya menghabiskan setiap chapter dengan jayanya... Alhamdulillah. semoga ALLAH terus beri kelapangan dada untuk Aabhi terus menimba ilmu.

Okay la.. tu je untuk kali ni... hehehee... salam manis dari Dubai..

Sekian
Wasalam

Are Ku r

No comments:

Post a Comment

Tq for ur comment...
looking fwd to get back to you!
ka ja Smile...